Examinando por Materia "Higher education institutions"
Mostrando 1 - 4 de 4
Resultados por página
Opciones de ordenación
- PublicaciónAcceso abiertoComprensión lectora y exposición al plomo en estudiantes del quinto ciclo de dos instituciones educativas del Callao(Universidad San Ignacio de Loyola, 2012) Manrique Concha, William Jesús; Meza Borja, Juan AnibalThe research was aimed at establishing the association between levels of lead exposure and reading comprehension in students of the fifth cycle of two educational institutions of Callao. The sample consisted of 56 and 79 students from grades five and six respectively. The instrument used was evaluation of reading comprehension (ACL) of authors Catalá, Molina,Catalá and Monclús (2001) adapted by Ortega (2010), we evaluated the dimensions: literal, reorganization, inferential and criterial; statistics were used Chi square results obtained Sig asymptotic value, 000 it was concluded that with a moderate lead exposure reading comprehension is low, while when lead exposure is normal reading comprehension is between the middle and high.
- PublicaciónAcceso abiertoEstilos de liderazgo del docente y su desempeño, según percepción de los alumnos en un instituto superior del Callao(Universidad San Ignacio de Loyola, 2010) Calla Colana, Godofredo Jorge; Flores Valdiviezo, Hernán GerardoEl propósito de este estudio es establecer la relación entre el estilo de liderazgo docente y el desempeño en el aula, como las percepciones de los estudiantes en un instituto superior del Callao. La hipótesis es, una relación entre el estilo de liderazgo de los maestros y el desempeño de los maestros. La determinación del tamaño de muestra de 280 estudiantes, una población de 1019, que se les administró dos encuestas. La metodología fue, de correlación cruzada descriptiva. Los resultados revelaron ninguna relación entre el estilo de liderazgo de los maestros y su desempeño docente, por lo tanto, demuestra la relación positiva entre ambas variables. Esto sugiere que el estilo de liderazgo de los maestros ha influido positivamente en su rendimiento académico. También existe una correlación positiva y significativa entre la puntuación en el liderazgo docente como dimensión democrática de puntuación de rendimiento, es decir, más democrática de liderazgo mayor desempeño de los maestros.
- PublicaciónAcceso abiertoRelación entre los factores de gestión y proceso de formación profesional en un instituto superior tecnológico público en la Región Callao(Universidad San Ignacio de Loyola, 2010) Baluarte Maticorena, Jaime Armando; Flores Valdiviezo, Hernán GerardoThe purpose of this study was to identify the factors that influence the management in the process of comprehensive training in the Public Technology Institute Simon Bolívar. The research is descriptive correlational study with a quantitative approach and a non-experimental design. The research variables are factors of management and comprehensive training process. The samples are 38 teachers of the school, is a questionnaire of 93 questions to each participant. From the results states that there are significant correlations between variables and their respective dimensions. The conclusion reached was that it complies with the general hypothesis that tells us most decisive factors in the management, which contribute to the process of training. Being the most significant factors two relationships. The relationship of planning and curriculum structure with 0769, the relationship organization and teaching methods with 0717. We consider significant expense.
- PublicaciónAcceso abiertoUso de tecnologías de información y comunicación en estudiantes del VII ciclo de dos instituciones educativas del Callao(Universidad San Ignacio de Loyola, 2012) León-Orozco, Gladys Janett; Muñoz Salazar, José ManuelThis research was to compare the level of use of information technology and communication (ICT) in cycle VII students of two schools with classroom teaching innovation implemented and not implemented in the Callao Region. The research is descriptive comparative sample was probabilistic, comprised of 418 students. The instrument used was the questionnaire ICT Capacity Development, authored Choque (2009). The results showed significant differences in the use of technology in its threedimensions: information acquisition, teamwork and ability of learning strategies. We conclude that there is a medium level in the use of ICT (computer and Internet) and in their dimensions in both educational institutions.