Examinando por Materia "Conducta del profesor"
Mostrando 1 - 7 de 7
Resultados por página
Opciones de ordenación
- PublicaciónAcceso abiertoClima organizacional de una institución educativa de Ventanilla según la perspectiva de los docentes(Universidad San Ignacio de Loyola, 2012) Aguado Maldonado, José Eduardo; Meza Borja, Juan AnibalLa presente investigación descriptivo simple tuvo como propósito describir los niveles de clima organizacional según la perspectiva de los docentes de una institución educativa de Ventanilla. La muestra disponible estuvo conformada por 57 docentes de primaria y secundaria. Para evaluar la variable se aplicó el cuestionario de Clima organizacional adaptado por Aguado (2012), con una V de Aiken (.875**), además, se aplicó una prueba piloto para la confiabilidad que también fue aceptable (.775**). Al procesar los resultados se pudo describir por niveles el clima organizacional y sus dimensiones: estructura, relaciones, recompensa e identidad. En los casos de las dimensiones estructura, recompensa e identidad los niveles son aceptables y en la dimensión relaciones son regulares con respecto al clima organizacional de los docentes que conforman la muestra.
- PublicaciónAcceso abiertoClima organizacional de una institución educativa de ventanilla según la perspectiva de los docentes [Archivo de datos](Universidad San Ignacio de Loyola, 2010) Aguado Maldonado, José EduardoLa matriz de datos contiene las siguientes variables: Edades, Género, Nivel donde se desmpeña el docente, Dimensión estructura, Dimensión recompensa, Dimensión relaciones, Dimensión identidad, Clima organizacional.
- PublicaciónAcceso abiertoConocimiento sobre educación inclusiva en los docentes del nivel inicial de colegios estatales del distrito de Bellavista - Callao(Universidad San Ignacio de Loyola, 2010) Solano Zapata, Ruth Rubeth; Altez Rodríguez, Irma SusanaThe purpose of this study was to determine the knowledge levels about disabilities in inclusive education and its three dimensions. They are: (a) Characteristics and definition (2), importance, and (3) disabilities. The sample consisted of 55 teachers female gender, marital status: single or married; laboral condition: named or contracted and service time. Whose age range is from 33 to 55 years, low socioeconomic level of public educational institutions in the district of Bellavista Callao. They were assessed with a questionnaire called the Center for Inclusive Education. The results show that teachers are at a medium level about inclusive education; while in its dimension teachers are located at a low level of importance and high level as in the level knowledge about disabilities.
- PublicaciónAcceso abiertoDesempeño docente en una institución educativa policial de la Región Callao(Universidad San Ignacio de Loyola, 2012) Juárez Echevarria, Angélica; Bustamante Guerrero, Gilberto IndalecioThe research is descriptive simple with a non experimental cross sought to determine the performance level of secondary teachers according the teachers, the students and the vice- principal in an Educational Police Institution in Callao Region -2009. The sample selection is nonrandom. Three instruments were applied developed by Ministry of education of Peru, adapted by the author and validated by experts using V Aiken with a high level of validity and reliability, designed for 22 teachers from the Ministry of Interior, Ministry of Education and APAFA, for 150 students and for the vice- principal. Three dimensions are measured; they are educational work planning, management of teaching and learning process and professional responsibilities. The results disclose a good performance as teachers with 59, 1%, students with 73, 3% and the vice principal with 59, 1%. Concluding there is a high tendency to have good levels of performance.
- PublicaciónAcceso abiertoDesempeño docente y rendimiento académico en matemática de los alumnos de una institución educativa de Ventanilla - Callao(Universidad San Ignacio de Loyola, 2012) Monrroy Almonte, Margot; Meza Borja, Juan AnibalThis research is not experimental and correlational descriptive design aims to meet the educational performance and its relationship to academic performance of students in a school of Ventanilla - Callao, with a population sample of 94 students, aged between 11 and 13. A survey and a test of academic achievement in the area of mathematics, proceeding with the collection of data for the interpretation thereof. The results of research on teacher performance determine that there is a trend of regular level; addition, academic performance in mathematics was also prone to regular level. With respect to the relationship we found a positive correlation between student achievement and teacher performance components. We also found significant difference between the average teacher performance by levels of academic performance.
- PublicaciónAcceso abiertoLiderazgo directivo y desempeño docente en el nivel secundario de una institución educativa de Ventanilla - Callao(Universidad San Ignacio de Loyola, 2010) Reyes Flores, Nilo Teófilo; Bustamante Guerrero, Gilberto IndalecioLa investigación tiene como propósito principal determinar la relación que existe entre los estilos de liderazgo directivo y el desempeño docente en el nivel secundario de una institución educativa de la Región Callao en el distrito de Ventanilla durante el año 2009. Tanto la encuesta sobre liderazgo directivo como la ficha de evaluación del desempeño docente fueron aplicados sobre toda la población conformada por 40 profesores, sin criterios de exclusión. Se obtuvieron como resultados la no correlación entre los aspectos estudiados y se concluye que el desempeño docente está vinculado a diversos factores, tales como: clima organizacional, cultura escolar, situación económica, etc., y que la percepción del liderazgo ejercido por el director es sólo un aspecto más. Se incluye un análisis descriptivo comparativo con los aspectos sociodemográficos considerados, tales como edad, género, estado civil, tiempo de servicios, área de enseñanza y otros.
- PublicaciónAcceso abiertoNiveles de atención en escolares de 6 - 11 años de una institución educativa primaria del distrito de Ventanilla(Universidad San Ignacio de Loyola, 2012) Borja Sihuinta, María Carminia; Meza Borja, Juan AnibalThe present descriptive study aims to recognize what are the levels of attention presented in students primary school of Ventanilla. The sample was intentional consisted of 198 children ranging in age from 6 to 11 years of age. We used Differences Perception Test-Faces to measure the levels of attention, this test was validity and reliability by Delgado (2004). Descriptive analysis was performed using frequency distributions and percentages. The results indicate that the highest percentage of the sample show intermédiate levels of attention (41%), while 37% formed the low level in contrast to high levels of attention representing 22% of the total sample. It was also noted that in relation to the evolution of the level of attention have a mean level, which is kept constant at all ages