Examinando por Materia "Conducta"
Mostrando 1 - 3 de 3
Resultados por página
Opciones de ordenación
- PublicaciónAcceso abiertoNiveles de conocimientos declarativos y procedimentales sobre tecnologías de información y comunicación en educación de docentes de la Red N° 6 - Callao(Universidad San Ignacio de Loyola, 2012) Arroyo Yacolca, Juana Emilia; Bustamante Guerrero, Gilberto IndalecioThis research aims to know the level of proficiency in technology and multimedia used the primary teacher of Callao district have. The sample was chosen at random and consisted of 65 primary teachers, (25 males and 40 females) flat belonged to net n°6 of Callao district. The design of this investigation is descriptive simple. The instrument used was elaborated by the researcher and was validated by a group of expert. The levels of proficiency in technology and multimedia used were described as low, intermediate, and high. The results showed that 48% of their teachers rated intermediate proficiency while 26%, rated high proficiency, and other 26% rated low . Due to constant innovations in technology, we suggest that teachers be frequently up dated to make use of this technology in their teaching practice.
- PublicaciónAcceso abiertoRelación entre clima institucional y desempeño docente en instituciones educativas de inicial de la Red N° 9 - Callao(Universidad San Ignacio de Loyola, 2011) Mendoza Aedo, Ada Herlinda; Rimari Arias, Miguel ÁngelThe research had as purpose establish the relationship between the institutional climate and the teacher performance in educational institutions of initial of the network number 9-Callao. The research is a correlational type. The study sample was applied a 45 teachers. The questionnaire was also applied to 205 parents to know their opinion to teacher performance of their teachers, a questionnaire to each variable of Likert scale. Whose data processing has allowed get the following results: -General level there is a relationship (0.537) significant between institutional climate and teachers performance. -Especific level there is a high relationship (0.504) and significant between institutional behavior in organizational capacity (0.448) in institutional dynamics (0.524).
- PublicaciónAcceso abiertoRelación entre niveles de satisfacción laboral y desempeño docente en instituciones educativas del cercado Callao(Universidad San Ignacio de Loyola, 2012) Salluca Salluca, Luis; Díaz Ubillus, ElisaEl propósito de esta investigación es estudiar la relación existente entre los niveles de satisfacción laboral y desempeño docente en las instituciones educativas del cercado Callao. La muestra estuvo conformada por 87 maestros y 598 alumnos de las diferentes instituciones públicas del cercado Callao. El diseño de investigación es descriptivo correlacional. Los instrumentos utilizados para los profesores fueron cuestionarios de orientación a Satisfacción laboral y desempeño docente y los instrumentos para los alumnos fueron encuestas orientados a la percepción de satisfacción laboral y desempeño docente. Los resultados Indican que existe relación entre las variables estudiadas según los alumnos, mientras que los profesores según su auto percepción indican que son totalmente independientes, por lo que se ha tenido que optar por realizar tablas de contingencia entre las dimensiones de ambas variables obteniendo como resultado un nivel medio en casi todas las dimensiones a excepción de la dimensión de “condición del trabajo” que resultó alto, por lo que se concluye que en ambas variables son regulares.