Examinando por Autor "Arroyo Montes, Carlos Javier"
Mostrando 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opciones de ordenación
- PublicaciónAcceso abiertoComprensión lectora de textos científicos y rendimiento escolar en ciencia, tecnología y ambiente en estudiantes de 2do año de secundaria de una institución educativa del Callao(Universidad San Ignacio de Loyola, 2010) Arroyo Montes, Carlos Javier; Álvarez Taco, Carmen LeniThe purpose of the research is to find the relation between the reading comprehension of the scientific texts and the school performance in science technology and environment in students of 2nd year of public high school of Callao’s Region. The sample is formed by 94 students of both sexes; they were evaluated across the test applied in the International Program of Students' Evaluation constituted by six fragments of scientific texts in the science area. The sample type is no probabilistic of correlational design. Finally, the results allow demostrate the teacher’s labor for initiating to the students in the field of the investigation and the usefulness of the scientific texts to the process of education learning.
- PublicaciónAcceso abiertoComprensión lectora de textos científicos y rendimiento escolar en ciencia, tecnología y ambiente en estudiantes de 2do año de secundaria de una institución educativa del Callao [Archivo de datos](Universidad San Ignacio de Loyola, 2012) Arroyo Montes, Carlos JavierLa matriz de datos contiene las siguientes variables: Edad, Género, Años de estudio, Grado, Comprensión lectora de Textos Científicos, Rendimiento Escolar en Ciencia Tecnología y Ambiente y 65 casos.